Jak dbać o trwałość skrzyni biegów w samochodzie?

Nadzwyczaj ważnym detalem pracy silnika jest elastyczność. Musimy zwrócić szczególną uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy funkcjonalne wyprzedzanie. W wypadku porównania tych samych aut o pokrewnej pojemności i mocy najistotniejszym elementem różnicującym je będzie naturalnie elastyczność. Dla sztampowego użytkownika samochodu świadczy ona możliwość płynnego przyspieszenia od najniższych obrotów na danym biegu do najwyższych. Mierzymy ją w Nm, czyli newtonometrach. To jednostka stworzona specjalnie dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe ważna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W samochodach, w jakim miejscu mamy niski moment obrotowy oraz elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w wypadku wielkich obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Wobec tego również ważne jest, by płynnie przemieszczać się i nie martwić się o wyprzedzanie wybranie do granic możliwości gigantycznego momentu obrotowego, który zagwarantuje nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest znacznie wyższy, gdy zastosujemy jak wyeliminować zgrzyty przy zmianie biegów. Jednym z najistotniejszych szczegółów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak ekspresowo będziemy mogli uzyskiwać maksymalne prędkości oraz weselić się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej możemy przyspieszać na jednym biegu. Najnowsze rozwiązania w skrzyniach biegów obok legendarnych już automatach to skrzynie o oznaczeniu DSG. Własnością specyficzną jej budowy jest wykorzystanie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model auta w jakim została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już w owym czasie było wiadome, iż budowa oraz działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie i coraz więcej aut będzie wyposażone naturalnie w tą przekładnię. Podstawą działania skrzyni biegów DSG jest zastosowanie wzmiankowanego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Oczywiście sześciostopniowe zestrojenie całości jest nadzwyczaj solidne i efektywne.